Egy céges weboldal: termék, vagy szolgáltatás?

kerdes-verbanet-869x1024

Amikor valaki új vállalkozást indít  – és ideális esetben megvan az ötletének megvalósításához szükséges alaptőkéje –  valószínűleg végigmegy egy képzeletbeli, vagy leírt ellenőrzőlistán, amelyen kb. ilyesmik szerepelnek: ügyvéd – cégbejegyzés O. K., könyvelő – hatósági bejelentések O. K., iroda-, üzem-, raktárbérlés – O. K., internetes megjelenés O. K. – munkaerő-toborzás, -felvétel O. K. névjegykártya O. K. stb.

Ha valaki figyelmes, észrevehetett a felsorolásban egy kakukktojást. Bingó! Hát persze, hogy az internetes megjelenés az!  Ez már rég nem csak egy kipipálandó feladat, amit egyszer megcsinálunk és kész. Ha van jó munkaerőnk, azzal valószínűleg nem sok feladatunk lesz. Ha a könyvelőnk érti a dolgát, könnyű vele dolgoznunk. Ha kibéreltünk (vagy felépítettünk) egy jól eltalált irodát, nincs vele tennivalónk. De az internet más. Nem elég, hogy veszek (fejlesztetek) egy weboldalt, felteszem a netre, aztán kész. Egy weboldal éppen ezért nem egy statikus termék, hanem egy dinamikus szolgáltatás. Egy jó cégvezető egy komoly cégben ugyanúgy együtt dolgozik a webfejlesztőjével, mint pl. a könyvelőjével, vagy az ügyvédjével. És itt most nem az a fontos, hogy felvesz-e a cégéhez egy webes szakembert, vagy külsős cégre bízza a feladatot. A vezetőnek együtt kell élnie a webes világgal, ugyanúgy, ahogy a webfejlesztőnek a cég életével. Csak így lehetséges, hogy a cég internetes megjelenése is ugyanolyan komoly  marad, mint amilyen maga a cég. Sokan ugyanis az interneten találkoznak a céggel, vagy egy termékével és ha az első benyomás az, hogy egy gagyi, évek óta változatlan, rég lejárt aktualitású tartalmakkal rendelkező weboldala van a cégnek, már megy is a konkurenciához. Nem elég tehát, ha a cégvezető mindig tökéletes szabású öltönyben, kifogástalan minőségű és tisztaságú autóval jelenik meg mindenhol, mert az ügyfelek döntő többsége nem az ügyvezetővel találkozik először. Lehet, hogy a boltba megy be, lehet hogy telefonál, e-mailt küld, vagy esetleg rátéved a weboldalra. És borzasztóan fontos, hogy mit talál ott!

Néhány éve a közösségi oldalak megjelenésével még inkább fontos, hogy együttműködjön a cégvezető és a webfejlesztő. Ebben a világban ugyanis már nem elég a naprakészség: percrekésznek kell lenni. És újra igaz, az a két évtizedes mondat, hogy aki kimarad, lemarad. Ha már van weboldalad: mikor hívtad fel legutóbb a webfejlesztődet?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

8 + 2 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..