Ugye nem olvastad volna el ezt a bejegyzést, ha azt a címet adtam volna neki, hogy outsourcing?

Pedig erről olvashatsz most. Hogy mi is ez a ronda angol szó? Az ecopedia.hu ezt írja:”A kiszervezés (angolul outsourcing) vállalatok esetében egyes tevékenységeik szervezeten belüli megszüntetését jelenti, amelyeket a továbbiakban más, külső cégek végeznek el. Végbemenetele szerint a kiszervezés megvalósulhat úgy, hogy a vállalat volt dolgozói alapítanak egy külső céget, ami továbbra is ellátja ugyanazokat a feladatokat. Másik esetben egy olyan cégre bízzák a tevékenységet, amely erre a részterületre szakosodott. A kiszervezés leggyakoribb oka a költségek csökkentése, vagy a szervezeti hierarchia átrendezése, karcsúsítása.” Úúúú! nem lehetne ezt egyszerűbben megfogalmazni?

Dehogynem: amihez nem értesz, azt másra bízod. Lehet, hogy a címben szereplő suszter is rajta van az interneten, de az ő feladata a vállalkozásában az, hogy kiváló minőségben kijavítsa a kuncsaftjai cipőit. Nem valószínű, hogy a weboldalát is olyan ügyesen össze tudta kalapálni, mint egy levált cipőtalpat. És ez nem is baj, neki abból van pénze, hogy cipőt javít, nyilván ezzel foglalkozik a legtöbbet. A webfejlesztő meg ahhoz ért, hogy a susztert feltegye a netre. Egyszóval nem kell mindenkinek mindennel foglalkozni, jobb, ha mindenki a saját szakmájánál marad (mert mindenkinek abból van a legtöbb pénze). Gondolom Te még soha semmit nem szerveztél ki. Vagy mégis?

Ha most azt mondod, hogy ez az egész kiszervezés dolog egy marhaság és te minden egyes céges tevékenységedet el tudod végezni a vállalkozásodban, akkor hadd emlékeztesselek egy dologra. Bármibe lefogadom, hogy a vállalkozói létedet Te is outsourcinggal kezdted! Több mint valószínű ugyanis, hogy első körben kerestél egy könyvelőt, aki lehet, hogy azóta is tanácsot ad, vezeti a nyilváltartásaidat, könyveli a számláidat, elkészíti az adóbevallásodat, stb. Mi ez, ha nem a klasszikus kiszervezés tipikus esete? De igazad is van: ha van egy jó könyvelőd, minek foglalkozz Te magad számviteli feladatokkal? Én is a könyvelőmre bízom ezeket. De menjünk tovább! Ki ad tanácsot jogi kérdésekben? Nyilván egy ügyvéd (és valószínűleg ő sem az alkalmazottad).  És végül: ki az, aki a kommunikációddal foglalkozik? Te magad? Vagy egy alkalmazottad, akinek ezen kívül még ezer dolga van? Vagy esetleg senki? Talán még az interneten sem vagy fenn? Semmi gond! Keress gyorsan egy kommunikációs ügynökséget, de sokszor elég egy webfejlesztő is és bízd meg, hogy lőjjön fel a netre Téged! Ha ezt a lépést megteszed, egy csomó olyan feladattól megszabadulsz, amivel eddig sem szerettél foglalkozni. És még pénzt is spórolsz. Hogy, hogyan?

Hát úgy, hogy az így felszabaduló energiáidat arra tudod fordítani, amihez igazán értesz, amiről a vállalkozásod szól. És csak havonta x forintba kerül, nem xxxxx forintba (mint egy saját alkalmazott). Szóval nem baj, ha nem megy a kommunikáció, nem baj, ha nem értesz a webes megjelenéshez, nem baj, ha nem tudod, mi és hogyan mondj a termékedről/szolgáltatásodról. Bízz meg ezzel egy erre szakosodott szakértőt és élvezd, ahogy megtáltosodik a vállalkozásod!