Mostanában egyebet sem hallunk, mint hogy gazdasági felledülés van, kétszámjegyű a növekedés, munkaerőhiány van, mivel a cégeknek annyi a megrendelésük, hogy embereket vennének fel, de mivel már mindenki dolgozik, aki tud (és akar, hehe…) ezért nincs ember, akikkel a megnövekedett igényeket ki lehetne szolgálni, stb. egyszóval minek költsünk marketingre, pláne internetes megjelenésre. Ez mind O. K. én mindenki sikerének örülök, de van ebben a gondolkodásban egy aprócska bibi. Hogy mi az?

Hát az hogy MOST van fellendülés, MOST vannak megrendelések, MOST dolgozik mindenki. De mi a garancia arra, hogy ez egy-két-öt-tíz év múlva is így lesz. Pontosan, ahogy mondod: az égvilágon semmi. És ha elapadnak a megrendelések, ha – urambocsá – jön egy új válság, ahol a versenytársak százai között kell talpon maradnod? Ha újra győzködnöd kell a vevőidet, hogy téged válasszanak, mert a te munkád, a te épületed, a te főztöd, a te horgászfelszerelésed, a te autószerelő-műhelyed, a te boltod a legjobb? Ilyenkor jönnek a – gyakran – kétségbeesett próbálkozások különféle marketing-trükökkel, egyre durvább akciókkal és néha egészen döbbenetes és kiforratlan internetes megjelenésekkel. Nem lenne jobb ezt megelőzni?

Ha most amúgy is fellendülés van, akkor – ne tagadd – Neked is egy kicsit jobban megy. Nem sokkal, csak egy kicsivel többet keresel. Egy kicsivel többet tudsz fogyasztani, egy kicsivel több jut a családnak is. És ilyenkor lehet egy kis friss szénát dobni a jószágnak, azaz ilyenkor lehet egy kicsivel több pénzt beletenni a vállalkozásba is. Ami természetesen nem költség, hanem – Te is tudod – befektetés. Hiszen ha ismét élesedik a verseny, Te már előnyben vagy a többiekkel szemben, mivel van egy átgondolt, a vállalkozásodra szabott, jó működő internetes rendszered, amivel sokkal könnyebb megszólítani a vásárlókat.