Itt az ősz, így nem nehéz elképzelni, hogy egyre többször lesz szükséged melegebb ruhákra. Jobb esetben tél végén összegyűjtötted a meleg holmit, eltetted egy szekrénybe, arra gondolva, hogy fél év múlva mindent újra megtalálsz majd.
Képzeld el, hogy egy barátodnál jön rád a fázhatnék és nálad nincs még egy árva pulcsi sem. A barátod azt mondja: O. K. semmi gond, majd odavezet téged egy gyönyörű ruhásszekrényhez, kinyitja, és – nincs benne semmi!
Jó-jó, de mi köze ennek a weboldalamhoz?
Ez nem olyan élettől elrugaszkodott, ostoba történet, mint amilyennek először látszik. Sajnos akadnak olyan weboldaltulajdonosok is, akik csak addig látnak, hogy ide egy képet, oda egy vonalat, amoda egy izgő-mozgó valamit, emide meg egy videót, aztán amikor arról kérdezem, hogy: „…jó, jó, de mi lesz a tartalom?” akkor csak hümmögnek, tanácstalankodnak és azt mondják: „ja, hát azon még nem is gondolkodtam”.
Nem azt mondom, hogy a weboldal tulajdonosának kell az utolsó betűig megírnia minden egyes szöveget, de azért az nagyon furcsa, hogy az oldaláról – pontosabban a kinézetéről – mindent tud, de hogy mi legyen a tartalom, ami az egész weboldal értelme, arról fogalma sincs. Egy ruhásszekrény is akkor ér valamit, ha tele van ruhával. Máskülönben csak a helyet foglalja. Minek egy olyan weboldal, ahol nincs tartalom? A legtöbb mai oldal egyszerűen „összesik” a tartalom hiányától, hiszen egyre kevesebb az öncélú designelem és maga a tartalom adja a formát.
Nem egyszer találkoztam olyan ügyféllel, akivel megbeszéltük, hogy milyen információkat kellene az oldalára feltenni, átbeszéltük az infók strukturálását – hogy menüpontokba tudjuk szervezni őket, – aztán a tartalom csak nem akart összállni. Felajánlottam, hogy interjút készítek vele, neki csak el kell mondania, amit közölni akar az oldalon én majd formába öntöm, megírom: sajnos az ügyfélnek nem volt rá ideje.
És ha én csak egy képgalériát szeretnék?
Előfordult, hogy képgalériát szerettünk volna feltenni, de sajnos az ügyfél nem szedte össze a gépéről a fotókat. Ilyenkor mit lehet tenni? Felesleges volt az eddigi munka? Igen is meg nem is. Hiszen az oldal természetesen nem tudja ellátni a funkcióját, nem tud eljutni a potenciális vevőkhöz az oldal üzenete, ha egyszer nincs neki olyan. De ha elkészül a tartalom, akkor már csak bele kell tenni az elkészült formába a tartalmat – mint a vastag pulcsit a szekrénybe – és máris értelmet nyer a dolog.
Egyszóval, első körben mindig azon gondolkozz, hogy MIT akarsz közölni, milyen problémára kínálsz megoldást és csak utána gondolkodj ez azon, hogy MILYEN FORMÁBAN teszed közzé a tartalmad. Hátha nemcsak egy üres szekrényed lesz, hanem egy csomó vevőd, akik mind tőled akarnak meleg holmit vásárolni.