Szükségem van saját weboldalra?
Igen! Egy céges weboldal manapság már olyan természetes, mint pl. egy céges mobiltelefon. Alap, hogy van, de nem az egyetlen eszköz, csak az első lépés a komoly céges internetes jelenlét felé.
A weboldal a tied, nem olyan, mint a Facebook, vagy más közösségi oldalak.
A weboldaladért fizetsz, és azért tudod használni, míg a közösségi oldalakért nem fizetsz így nem is tudsz elvárni olyan rendelkezésre állást, mint egy saját oldaldallal kapcsolatban. A közösségi oldal reklámtábla az út mellett, a saját weboldal pedig a te irodád, boltod, műhelyed. Ha komoly céget akarsz építeni, akkor komolyan is kell megjelenned, többek között az interneten is, ennek pedig első eleme egy jól kitalált és igényesen megvalósított weboldal.
Hogyan dolgozunk?
Először is le kell ülnünk és részletesen át kell beszélnünk, hogy pontosan milyen internetes megjelenésre van szükség. Tíz fontos kérdést kell tisztázni:
1. Mi a célom a weboldallal?
A cégem bemutatása, a boltom, üzletem, éttermem, stb. megtalálhatósága, feliratkozók – akikből később vásárlók lesznek – gyűjtése, stb.
2. Kik lesznek a látogatók?
Hány évesek, milyen neműek, milyen foglalkozásúak, milyen végzettségűek, milyen érdeklődési körűek, milyen anyagi helyzetűek, stb.
3. Mit szeretnénk bemutatni?
A termékeinket, szolgáltatásainkat, esetleg magát az oldalt, ami maga egy szolgáltatás: pl. társkereső, apróhirdetési oldal, álláskereső oldal, stb.
4. Mik a kulcsfontosságú funkciók?
Portfólió, szolgáltatás bemutatása, üzenetküldés, adminisztrációs felület, közösségi megosztás, feliratkoztatás, eladás, stb.
5. Milyen visszajelzéseket várunk a látogatóktól?
Hozzászólást, üzenetet, email-cím megadást, adott linkre kattintást, vásárlást, stb.
6. Hogyan fog fejlődni a tartalom és a szolgáltatás?
1 hónap, 6 hónap, 1 év, 2 év, után.
7. Ki tartja karban az oldalt?
Az oldal tulajdonosa, a tulajdonos alkalmazottja, aki az oldalt elkészítette, külsős, harmadik cég.
8. Hol és hogyan szeretnénk reklámozni a weboldalt?
Offline: újság, szórólap, névjegykártya, TV, rádió; online: közösségi oldalak, hírlevél, blog, online-hirdetések, stb.
9. Mekkora tárhelyre lesz szükség?
1 GB (sok)mindenre elég.
10. Mi legyen az oldal domain-neve?
Rövid, egyedi, könnyen megjegyezhető, telefonon is könnyen elmondható, közérthető, szó legyen, lehetőleg a legfőbb kulcszó legyen és nem hátrány ha utal a legfőbb termékre/szolgáltatásra)
Ha ez megvan, adunk egy árajánlatot, majd – ha elfogadod az ajánlatot – kötünk egy szerződést, Mindezek után meg lehet tervezni a weboldal működését: mikor mi történjen, egy adott kattintásnak milyen következménye legyen, milyen legyen a menü felépítése, stb. Ezután tervezzük meg a weboldal kinézetét. A legjobb, ha közösen megnézünk néhány olyan oldalt, amely tetszik és néhány olyat, ami nem tetszik neked. Mindkét esetben fontos az oldal színvilága, elrendezése, a fotók, gombok, blokkok, szövegek megjelenése, stb. Ha ezt elvégeztük, akkor már legalább 80-90%-ban pontosan tudjuk, hogyan fog kinézni az oldal. Ekkor készül el az oldal látványterve, ami kisebb-nagyobb pontosítások után elnyeri végleges formáját.
Mennyi idő alatt készül el?
Ha mindezzel elkészültünk, megkezdődik a weboldal tulajdonképpeni elkészítése, mely designtól és működéstől függően 1-2 hetet vesz igénybe. Ezzel párhuzamosan zajlik a domain-név bejegyzés. A domain igénylés benyújtását követően – a .hu domaintér felügyeletét ellátó ISZT munkatársának jóváhagyása után – azonnal működőképes lesz az adott domain név. A webcímek egy feltételes használati státuszt kapnak és ha senkinek nincs kifogása a webcím bejegyzése ellen, akkor a domain 8 nap múlva bejegyzésre kerül. A fentiek csak „.hu” végződés esetén érvényesek! Más végződésű domain bejegyzése gyorsabb, de lényegesen költségesebb is lehet!
Tanácsos már az oldal elkészülte előtt a különböző szövegeket megírni, árlistát összeállítani, fotókat, videókat a galériákhoz el(ő)készíteni, stb. hogy a weboldalra azonnal felkerülhessenek a tartalmak és ne kelljen a látogatóknak „Az oldal fejlesztés alatt” feliratok miatt bosszankodniuk.
Mikor kell fizetni és mennyit?
Ha új ügyfél vagy, és legalább 200 000,- Ft értékű a megrendelésed, akkor szerződéskötéskor előlegként elkérjük a munkadíj 20%-át, amiről átvételi elismervényt adunk. Ha az oldal elkészült és minden úgy néz ki és úgy működik, ahogy azt az elején közösen elterveztük, akkor következik az oldal átadása. Egy felhasználónevet és egy jelszót adunk át, amivel első alkalommal beléphetsz weboldalad adminisztrációs felületére, és elmagyarázzuk, hogy hogyan tudod a weboldalt karbantartani. Ha gondolod, akár teljesen ránk is bízhatod a weboldalad karbantartását. Mindezek után kérünk Tőled egy megerősítő e-mailt, melyben igazolod, hogy a weboldal az előre megbeszélt minőségben elkészült és átadásra került. A visszaigazolás megérkezte után következik a számlázás és a fizetés. A számlán a teljes munkadíj szerepel, tehát az előlegként adott 20% is.